Spring naar hoofd-inhoud

Opvang in de school

Kindercentrum Sint Bernardus vind je in de basisschool in Clinge. Onze groep is heel gezellig, leuk en knus: alle kinderen in de leeftijd van 2 tot en met 12 jaar zijn van harte welkom bij ons!

Kinderdagverblijf

We hebben een mooie groepsruimte met aparte thema hoekjes waar je kind heerlijk kan spelen en zich kan ontwikkelen. Ook hebben we buiten een leuke speelruimte met onder andere een grasveld en een grote zandbak waar de kinderen naar hartenlust kunnen spelen.

Op onze groep werken we elke dag met Uk en Puk. Uk en Puk is een erkend, speels totaalprogramma van Voor- en Vroegschoolse Educatie. Jaarlijks doen we ongeveer vier thema's. We proberen dit zo uitdagend mogelijk te maken voor de kinderen.

Startgroep

In ons kindercentrum werken we met een startgroep. Jouw peuter in de leeftijd van twee tot vier jaar mag vijf ochtenden in de week komen spelen, ervaren en leren met leeftijdsgenootjes. Dit alles gebeurt onder leiding van ons team van pedagogisch medewerkers en er is een intensieve samenwerking met de leerkracht van groep 1/2. De startgroep biedt jouw kind alle ontwikkelingskansen én een goede aansluiting op de basisschool tegen een zeer gereduceerd tarief!

Hoe werkt de startgroep:

• Peuters van twee tot vier jaar zijn vijf ochtenden per week welkom

• Er is een nauwe samenwerking tussen peuteropvang en school

• We hebben kennis van en ervaring in het werken met zeer jonge kinderen

• We werken met Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)

• Kosten: Vijf dagdelen halen, twee betalen! Dus wanneer je twee dagdelen de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf afneemt, krijg je drie ochtenden gratis.

• Afhankelijk van het inkomen zijn de netto-kosten €0,19 per uur (minimum inkomen) tot €0,35 per uur (modaal inkomen)

• We werken in kleine groepen van maximaal 16 peuters

• Uitvoering door pedagogisch medewerker

• Onze startgroep is alleen toegankelijk voor kinderen die wonen in Clinge (postcodebeleid)

• De startgroep is hét alternatief voor de Belgische kleuterscholen

• Naadloze aansluiting op de basisschool

• Werk je in België, dan heb je óók recht op de Nederlandse Kinderopvangtoeslag met behoud van de Belgische kinderbijslag.

Ben je nieuwsgierig geworden naar de Startgroep en het samenwerkingsproject tussen Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen en scholengroep Elevantio? Kom dan snel een kijkje nemen, je bent met je kind(eren) van harte welkom!

BSO

Op de bso van Sint Bernardus werken we met kinderparticipatie. Dit houdt in dat de kinderen mogen kiezen wat ze willen doen en vervolgens gaan ze de gekozen activiteit zelf organiseren en voorbereiden onder begeleiding van een van de vaste pedagogisch medewerkers. Op deze manier zijn al heel veel leuke dingen gedaan. We doen, werken en spelen heel veel samen, plezier en gezelligheid staan bij ons op de bso voorop.

Kom gerust bij ons langs om eens te kijken en wie weet wil je niet meer weg!

Contactgegevens

Koningin Julianastraat 41 4567 CA Clinge 0114-320517 stbernardus@kinderopvangzvl.nl

Opvangtijden

• Startgroep: maandag - vrijdag van 8:15-12:15uur

• BSO:maandag - vrijdag voorschools van 7:00 - 8:30 uur

• Naschools: ma-, di-, do- en vrijdag 15:00 -18:00 uur

Schoolvakanties

• Schoolvakanties gesloten.

• Opvang tijdens vakanties mogelijk in Hulst.

• Erkende feestdagen gesloten.

Unit manager

Jeroen van Loon E-mail: jvanloon@kinderopvangzvl.nl Telefoon: 0653576014

Planner

Jennifer Leenknecht E-mail: jleenknecht@kinderopvangzvl.nl Telefoon: 0115-552231